De eerste dagen in het prachtige Zuid-Afrika

14 februari 2016 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Afgelopen dinsdag zijn we op het vliegtuig gestapt. Mijn lieve vriend Bram en mijn vriendinnetje Loes brachten mij naar Schiphol. Als verrassing stond daar opeens mijn vriendinnetje Kelly, die mij ook wilde uitzwaaien. Dat vond ik super lief!

Uiteraard was mijn koffer te zwaar, maar ik hoopte dat ze het door de vingers zouden zien en ik knipperde nog eens extra met mijn bruin-groene ogen. Helaas, uitpakken die handel! Er moest nog 2KG uit. Dag Föhn, Dag zonnebrand en gezichtsproducten. Ik koop jullie daar wel. Toen de koffers waren ingecheckt was het tijd voor afscheid, dit vond ik wel erg moeilijk.

De vlucht is prima verlopen. Het is 11,5 uur vliegen en ik ben al niet zo goed in stilzitten. Maar ik heb het overleefd en achteraf is het me meegevallen. De taxi haalde ons op van het vliegveld en bracht ons naar ons huisje in Stellenbosch, waar we rond middernacht aankwamen. We konden nog even onze huisgenoten ontmoeten. We kregen een rondleiding door het huis. Daarna ben ik gauw gaan slapen, want zo’n reis is best vermoeiend.

De dag daarna heb ik mijn kamer ingericht en overal foto’s geplakt. Toen ik daarmee klaar was wilde ik zo snel mogelijk de omgeving verkennen, ik was zo benieuwd. Sanne, Jeanine en ik zijn de stad in gegaan. We hebben geluncht en O MY GOD, het eten is hier zo goed! En ook erg goedkoop. Zeker nu de koers van de Afrikaanse Rand zo gunstig voor ons staat. Het is hier (vooral deze dag) erg warm, daar moest ik wel een beetje aan wennen.
’S avonds zijn we met alle huisgenoten uiteten geweest en uitgegaan. Het was erg fijn om hen wat beter te leren kennen en ze zijn allemaal erg leuk!

Afgelopen vrijdag wilde ik er graag in mijn eentje op uit. ’s Avonds is dit sowieso not done qua veiligheid, maar overdag gaat het wel als je op plekken blijft waar andere mensen zijn. Ik heb de buurt verkent en vond het super om hier een beetje rond te dwarrelen. Er hangt hier zo’n bijzondere sfeer. Later die dag ben ik met Sanne boodschappen gaan doen. Ik was voor 2 volle tassen boodschappen 15 euro kwijt. Ik moest er wel een beetje om lachen.

Gisteren zijn we naar Kaapstad geweest. Het is echt een adembenemend mooie stad. We zijn met de hop-on/hop-off bussen de hele stad door gegaan en hebben alles kunnen bewonderen. We zijn ook uitgestapt bij Camps bay. Dat is een prachtig strand waar we even hebben vertoefd. Helaas was het gisteren niet super lekker weer, het was erg bewolkt. Het was de eerste keer dat ik het zelfs op bepaalde momenten een beetje fris had. Omdat de zon dus niet scheen heb ik me verder niet meer ingesmeerd en dat heb ik mogen bekopen. Mijn hoofd is een tomaat! Haha, ik ben super verbrand.
’s Avonds zijn we heerlijk uiteten geweest en zag ik daarna een MAC cosmetic winkel. HAALEELUJA! Natuurlijk even kijken en heb daar uiteraard een lipstick gescoord voor (jaja) 11 euro!

Vandaag ben ik met mijn andere huisgenootje, Iris, naar de foodmarket geweest. Daar was het ook zo gezellig met lekker eten en drinken, leuke mensen en live muziek.

Morgen is mijn eerste stagedag, daar kijk ik ontzettend naar uit. Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het hier gaat. Tot nu toe heb ik het ontzettend naar mijn zin en ben ik eigenlijk nog geen één moment homesick geweest! De bijzondere sfeer, de lieve mensen, het lekkere eten, het mooie weer, leuke huisgenoten.. Ik heb echt niks te klagen.

Liefs,

Paola

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dorien:
    15 februari 2016
    Er is een goed begin gemaakt en succes met de stage. Groet van Dorien
  2. Bram:
    15 februari 2016
    Wauw! Leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben eigenkijk best wel jaloers als ik dit zo lees ;). Succes op je stage, ik ben benieuwd! XXX
  3. Dominique Rombout:
    15 februari 2016
    Hoi Paola! Natuurlijk ga ik je blog volgen om te zien hoe het je vergaat in Zuid-Afrika! Ik ben dan toch wel een kleeeinnn beeeetje jaloers nu dat jij daar lekker zit. Ik zou vandaag nog terug vliegen als ik kon, Dus... Ik denk niet dat ik je moet vragen of je het land fantastisch vindt of niet haha. Geniet er van! En succes met je stage!
  4. Valerie:
    hee lieverd

super fijn om te horen dat je het zo na je zin hebt. Ik hoop dat je daar de tijd van je leven hebt en ontzettend veel gaat leren.
    Ik mis je nu al en hoop je snel te spreken via Skype, dat je mij jaloers kan maken hoe geweldig het daar allemaal is.

Groetjes en dikke kus spreken elkaar snel xxxxxx
  5. Niels:
    15 februari 2016
    super tof we missen je hier al veel plezier op je reis die je nooit gaat vergeten xx nelis
  6. Kim:
    16 februari 2016
    Hee lieve schat!
    Wat onwijs fijn om te lezen dat je het zo erg naar je zin hebt! Megatrots op jou en heel veel plezier en succes met je stage!!
    Dikke kus van mij x