vakantie!

22 maart 2016 - Wilderness, Zuid-Afrika

Lieve iedereen,

Het is weer tijd voor een update. We beginnen met stage! Ik heb de keuze gemaakt om in mijn eentje terug te gaan naar de 'mindere' crèche. Daar heb ik nu al 2 weken stage gelopen. En ondanks dat het echt een stuk zwaarder is door alle indrukken, weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik hoop dat ik er, al is het maar een klein, verschil kan gaan maken.

Op gebied van veiligheid in het huis is het gelukkig rustig geweest. Wel zijn er nog heftige incidenten voorgevallen binnen Stellenbosch. Het blijft hier altijd oppassen!

Zelf heb ik nu twee weken vakantie. Bram is naar Zuid-Afrika gekomen. Heel gek om elkaar weer te zien na 5 à 6 weken, maar wel heel fijn! De vriend van Iris en Bram zaten heel toevallig in hetzelfde vliegtuig. We besloten om een spandoek te maken waarbij we zeker wisten dat ze ontzettend hard moesten lachen als ze zouden aankwamen. En dat is erg goed gelukt, al zeg ik het zelf ;) *zie foto's!!

Bram en ik zijn nu samen op rondreis. We hebben heel veel leuke dingen gepland. Eergisteren zijn we op onze eerste safari geweest. Dit was een safari te paard bij Botslierkop. Doordat je op een paard zit kun je heel dicht bij de dieren komen. We hebben gazellen gezien, neushoorns, zebra's, verschillende soorten bokken en herten Etc. Het was echt super! De omgeving daar was ook echt bizar. Echt adembenemend mooi.
Gisteren zijn we naar de garden route national park geweest. Daar zijn we naar een waterval geweest. Dat was 3 kwartier kanoën en dan nog een uur hiken. Maar dat was het helemaal waard en daarbij een goede manier om aan de dagelijkse workout te komen ;). Toen we eenmaal onze volgende accomodatie in de navigatie wilden invoeren, bleek Bram een accomodatie geboekt te hebben in AUSTRALIË. Ja, echt waar. Alleen mijn vriend kan zoiets voor elkaar krijgen. Mijn droom viel in duigen omdat dit het treetop huisje was. Dat was mijn enige echte wens voor deze vakantie: slapen in een treetop huisje. Maar goed, dat overleven we wel!
Vandaag gaan we *TROMGEROFFEL* ... shark cage diven!! Woehoee, daar heb ik echt naar uit gekeken. Je gaat met een gespecialiseerd team de zee op en dan lokken ze witte haaien naar de boot. Die geven ze dan goed te eten zodat ze niet hongerig zijn ;). daarna ga je in een kooi het water in met de witte haaien. Zo spannend!

Voor de rest staan er nog super veel toffe dingen op de planning dus ik zal proberen af en toe een blog te plaatsen.

1. Dorien:
    29 maart 2016
    Alles geweldig, maar die haaien...verschrikkelijk. Geniet er van, maar wel alles veilig houden.